По повод раздялата ни ще разкажа по-нашироко за нашата история с него, неща, за които повечето хора не знаят, а много често ме питат.
Всъщност купето е Ауди 90 от 1985г. с двигател 4.2l V8 от Ауди А8, малко над 300 к.с. Разбира се, като едно истинско Ауди, то е quattro,но е преправено да работи само на задно предаване, за да бъде подходящо за дрифт. Това е възможно само при първите модели на quattro, които разполагат с механично заключване на диференциалите.
Имам няколко добри класирания с него, както на национални, така и на европейски състезания през 2011г, по това време беше с двигател 2.2 турбо 5 цилиндъра, много здрав, силен и ценен мотор, класика в жанра. След което го продадох и отново си го купих през 2016. Взех го в окаяно състояние от предишния му собственик и реших да направя нещо много различно с него, толкова различно,че да няма втора такава.
Тъй като съм фен на американските „muscle cars“ и на филма „Death Race“ реших да направя нещо по мой дизайн и фантазия. Заедно с двама луди мои приятели се захванахме с непосилната задача да създадем Франкенщайна на българския дрифт (както го нарекоха водещите на едно дрифт шоу).
Първо взехме картони, които изрязвахме и наставяхме по колата, докато ни хареса как изглежда (като скулптуриране), след това по картонените детайли изрязахме ламарина и 2 дена и 3 нощи заварявахме на смени.
В крайна сметка се роди Франки – много обичан, много тормозен в последствие и вече пенсиониран.
Така започнахме проекта“дрифт такси“ през 2016 г. именно с Франки. Той се превърна във фабрика за усмивки.
Над 1500 души са се возили/карали тази кола за 3-те му години вярна служба, всичките се разтреперваха в колата и слизаха с усмивки до ушите.
Разбира се, всичко това е съпроводено с много ремонти, безсънни нощи, труд и пот, но дори и това е прекрасно, когато обичаш това, което правиш и правиш, това, което обичаш.
С тази кола имаме 10 годишна връзка – по силна и по-дълга от тази на повечето влюбени двойки в днешно време.
Франки, обичаме те и няма да те забравим! <3